Verkkoneuvonta
Kysy psykoterapeutilta nimettömästi verkossa

Kysy psyykkisten ja sosiaalisten ongelmien käsittelyn ammattilaisilta sähköpostinkaltaisesti toimivassa verkkoneuvontapalvelussa, jossa tietoliikenne on salattu. Keskustelussa kartoitoitetaan tilanteesi ja siihen soveltuvat jatkotoimet. Kysyä voit milloin ja mistä vain. Vastauksen saat arkivuorokauden sisällä. Verkkoneuvonnan lisäksi tarjoamme puhelinneuvontaa sekä psykoterapiaa ja psykiatriaa vastaanotollamme.
Mielenterveys, masennus, ahdistus, uupumus
TAVOITTEENA HYVÄ MIELI

Verkkoneuvonnassa esittämiisi kysymyksiisi vastaa aiheeseen erikoistunut psykologi tai psykoterapeutti. Apua saa nopeasti mm. parisuhdeongelmiin, masennukseen, ahdistukseen, uupumukseen, perheen ja työpaikan ongelmiin, elämän kolhujen käsittelyyn ja lasten kasvatukseen.

Verkkoneuvonnan käyttöön tarvitset palvelusetelin, jonka voit ostaa vastaanotoltamme tai verkkokaupastamme. Pääset käyttämään verkkoneuvontaa heti maksettuasi palvelusetelin. Verkkokaupassamme käyvät maksuvälineiksi kaikkien suomalaisten verkkopankkien tunnukset sekä MasterCard, Visa ja Visa Electron -maksukortit.

Yksi palveluseteli maksaa 25 €, 59 € tai 190 € ja oikeuttaa yhden, kolmen tai kymmenen viestin lähettämisen. Saat henkilökohtaisen vastauksen jokaiseen lähettämääsi viestiin. Yksi viesti voi sisältää useampiakin kysymyksiä. Kaikki keskustelut pysyvät vain sinun ja vastaavan ammattilaisen välisinä. Vastaaja ei saa tietoonsa henkilöllisyyttäsi, ellet sitä erikseen hänelle kerro.



Näin verkkoneuvonta toimii

Kuka vastaa kysymyksiini?

Jokaiselle kysymykselle etsitään asiantuntevin vastaaja Vastaamon ammattilaisringistä. Kaikki vastaajat ovat sosiaali- ja terveysalan kokeneita ammattilaisia. Vastaajan koulutus- ja ammattinimike näkyvät sinulle vastauksien yhteydessä.

Onko verkkoneuvonta turvallista?

Kyllä on. Tietoliikenne asiakkaan ja palvelimen välillä on salattua. Kysymykset esitetään anonyymisti, joten käyttäjiä ei voida tunnistaa. Tietoturvan taso on huomattavasti sähköposti- tai pikaviestikeskustelua parempi. Palvelimme on suojattu usein erilaisin ratkaisuin.

Mitä voin kysyä?

Mikään kysymys ei ole liian vähäpätöinen. Vastaajina on sekä sosiaali- että terveysalan ammattilaisia, jotka osaavat auttaa laajasti psyykkiseen, fyysiseen ja sosiaaliseen hyvinvoinnin kysymyksissä.

Voinko kysyä monesta asiasta?

Voit. Yksi palveluseteli oikeuttaa useamman viestin lähettämiseen. Jokaisessa viestissä voi olla useampiakin kysymyksiä. Usein vastaaja esittää sinulle tarkentavia kysymyksiä ensimmäisen viestisi perusteella.

Miksi minulta kysytään ikä ja sukupuoli?

Rekisteröityessäsi palveluun sinulta kysytään tieto ikäluokastasi ja sukupuolestasi. Tiedot auttavat vastaaja ymmärtäämään tilannettasi paremmin ja antamaan parempaa neuvontaa. Sinua ei yritetä tunnistaa.

Mistä apua teknisiin ongelmiin?

Vastaamon käyttö on erittäin helppoa. Jos kuitenkin kohtaat teknisiä ongelmia, voit ottaa yhteyttä sähköpostitse tuki@vastaamo.fi tai puhelimitse 044 4141 000.

Miten palvelun laatua valvotaan?

Vastaajille järjestetään kuukausittain työnohjaus, joka tähtää erityisesti verkkoauttamisen taitojen kehittämiseen. Kaikkia asiakkaitamme pyydetään arvioimaan saamansa vastausten laatu asteikolla 1-5 tähteä. Arvioiden keskiarvo on ollut 4,2.